Новини

Ринок електронної комерції в Україні досягнув $4 млрд

Soul Partners, Baker Tilly Україна та Aequo за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» презентували дослідження ринку електронної комерції України.


Згідно даних дослідження ринок електронної комерції є одним із найдинамічніших в Україні, обсяг ринку у 2020 році виріс на 41% та досягнув $4 млрд, що становить 8.8% від загального обсягу роздрібної торгівлі. Ринок електронної комерції виріс майже в 3 рази за останні 5 років, прогнозується ріст в 2 рази протягом наступних 5-ти років.


Обсяг е-експорту в 2020 році становив близько $450 млн. При цьому США є найбільшим імпортером українських товарів – 33% від загального українського е-експорту.


Електроніка та одяг є найбільшими за обсягом та найрозвинутішими секторами електронної торгівлі в Україні. Обсяг електронної комерції одягом в Україні зростав у середньому на 26% з 2016 року і досягнув $291млн у 2020. Частка електронної комерції у роздрібній торвлі одягом у 2020 році становила 6.8%.А середній чек складав $24-31.



Обсяг ринку електронної комерції продуктів харчування в 2020 році склав $150млн. При цьому ліки і продукти харчування є відностно новими категоріями на ринку електронної комерції в Україні з найбільшим потенціалом до зростання.


Найбільшими маркетплейсами в Україні є Rozetka, Prom, Allo, Bigl та Epicentr, а найпопулярнішою моделлю монетизації є комісія з продажу. У 2020 році більшість українських онлайн-покупців продовжують надавати перевагу здійсненню покупок через маркетплейси – 63%. Решта – 37%, приходяться на спеціалізовані платформи електронної комерції (онлайн-магазини товарів для дому, косметики, одягу, іграшок для дітей).


Основними трендами в останні роки на українському ринку електронної комерції став перехід від онлайн-магазину до маркетплейсу, пряма доставка та створення додаткових послуг, зокрема власних логістичних операторів та платіжних систем. Так, за останні 5 років, відбулося одразу декілька змін у бізнес-моделі ключових гравців: Розетка, Алло, Епіцентр та Каста трансформувалися зі спеціалізованих онлайн-магазинів в універсальні маркетплейси.


Україна має найнижчий рівень витрат однієї людини на е-комерцію в рік – $104 у порівнянні з сусідніми країнами. З іншого боку - український ринок е-комерції мав найвищий темп росту в Центрально- Східній Європі – 41%. В ТОП-3 за темпами росту е-комерції також увійшли Польща та Чехія, 37% та 29%, відповідно.


Ігор Верхогляд, керуючий партнер Soul Partners:


«Характерною рисою ринку електронної торгівлі є його ло

калізованість. Більшість українських е-платформ розраховані виключно на внутрішнього споживача та не відправляють товари на експорт. Ключовим каналом е-експорту із України є міжнародні е-платформи: Amazon, Etsy, Ebay

, а головним каналом доставки відправлень зак

ордон є Укрпошта, яка здійснює доставку близько 65% таких відправлень»



Андрій Каліушенко, партнер та керівник практики Advisory в BakerTilly Україна:


«Перспективи розвитку експортного потенціалу електронної комерції залишаються на відносно низькому рівні. За результатами проведеного опитування більш ніж 85% респондентів задекларували відсутність експортних операцій за допомогою електронної комерції. В той час як більшість опитаних підприємців мають високу зацікавленість в розвитку е-експорту»



Анна Бабич, партнерка та керівниця M&A практики в AEQUO:


«В міжнародних договорах про вільну торгівлю невиправдано малу роль відвели питанням електронної торгівлі. Головним стримуючим фактором розвитку українського е-експорту є невизнання в ЄС українських сертифікатів відповідності. Допомогли б інтеграції ринків також імплементація Україною Угоди про асоціацію та взаємне визнання електронних підписів з країнами ЄС».



Довідкова інформація


Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» 


сприяє розвитку потужної, багатосторонньої та відкритої української економіки шляхом підтримки новостворюваних підприємств (стартапів) та малих і середніх підприємств (МСП) у підвищенні їхньої конкурентоспроможності на внутрішніх і зовнішніх ринках.

До основних завдань програми належать допомога у формуванні кращого середовища для діяльності бізнесу, підтримка нових та інноваційних галузей і підприємств, а також сприяння розвитку експорту та торгівлі.


Soul Partners – інвестиційно-банківський бутик, який надає професійні фінансові консультації власникам бізнесу та інвесторам. Спеціалізується на залученні інвестицій, фінансування бізнесу, супроводі M&A угод та реструктиризації боргів.


Baker Tilly Ukraine – українська компанія, що надає послуги в сфері аудиту, бізнес консультування, незалежної оцінки, бухгалтерського та управлінського обліку; незалежний член міжнародної мережі Baker Tilly International.


AEQUO – одна з провідних українських юридичних фірм, яка надає послуги супроводу угод та вирішення спорів.